Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας

 

Digitally signed by: POPI PSAROUDAKI Date and time: 1/17/2022 1:27:37 PM

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-2022

Εσωτερικός  Κανονισμός Λειτουργίας


12o Nηπιαγωγείο Χανίων         


ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 

12o 2/θέσιο Νηπιαγωγείο Xανίων

Διεύθυνση Aθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων

 

 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠΑΙΘ)

 

95000

72

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)

 

Αγαθαγγέλου Νινολάκη 73135 Χανιά

 

Τηλέφωνο

 

28210-94168

 

Fax

 

28210 94168

 

e-mail:

mail@12nip- chanion.chan.sch.gr

 

Ιστοσελίδα

 

https://12nipchan.blogspot.com/

Προϊσταμένη                                     Σχολικής Μονάδας

 

Παρασκευάκη Ελευθερία

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων

Δεν έχει συγκροτηθεί


Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

Εισαγωγή                                                                                                    

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) και βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την δημόσια εκπαίδευση.

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης κ. Παρασκευάκη Ελευθερίας με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, κ. Σαματά Βασιλική εκπαιδευτικού ΠΕ06 καθώς και του εκπροσώπου του Δήμου Χανίων κ. Μπροκαλάκη Κώστα.ο οποίος δεν ήταν δυνατόν να παραβρεθεί λόγω πανδημίας. Εγκρίνεται από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης και αναρτάται μετά την έγκριση στο ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου. Κοινοποιείται στους γονείς / κηδεμόνες με κάθε πρόσφορο μέσο.

 

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

 

Το 12ο Νηπιαγωγείο Χανίων βρίσκεται επί της οδού Αγαθαγγέλου Νινολάκη στο σχολικό συγκρότημα του Κουμπέ.. Είναι οργανικά διθέσιο αλλά λειτουργεί ως μονοθέσιο ( υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα). Η Προϊσταμένη μαζί με το προσωπικό του νηπιαγωγείου , λαμβάνοντας υπ’ όψη τους στόχους και τα αναλυτικά προγράμματα του υπουργείου παιδείας έχουν ως όραμα -στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών μέσα σε ένα δημιουργικό, ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον.

Το 12ο Νηπιαγωγείο συστεγάζεται με τα 18ο και 26ο Νηπιαγωγεία Χανίων καθώς και με τα 12ο και 18ο Δημοτικά Σχολεία Χανίων. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία και τα συστεγαζόμενα δημοτικά σχολεία έχουν τη διοικητική τους αυτοτέλεια και τις ίδιες προϋποθέσεις, τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Λειτουργούν με τις ίδιες συνθήκες ωραρίου εργασίας, χρήσης γραφείων, αιθουσών, αύλειου χώρου και λοιπών χώρων και παίρνονται τα μέτρα εκείνα που εξασφαλίζουν την ισοτιμία των σχολείων και τη φοίτηση των μαθητών σε ισοπληθή τμήματα. Οι εγγραφές μαθητών/τριών στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία είναι κοινές δεδομένου ότι τα συστεγαζόμενα σχολεία θεωρούνται ως ένα σχολείο.   Σε αυτά τα  σχολεία με απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων μπορούν να πραγματοποιούνται κοινές εκδηλώσεις και δραστηριότητες.

 

Άρθρο 1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας                                                                                                 

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας .Όλα τα παραπάνω συντελούν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος που βοηθά στην μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αναπτύσσοντας δεξιότητες ( αυτοέλεγχος, συνεργασία, κοινωνικοποίηση, σεβασμός, αποδοχή κ.λπ. ) οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής.

Μέσω των κατευθύνσεων του επιδιώκεται:

              Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων των νηπίων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

              Να αναπτύσσεται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή χωριστά αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

              Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

              Να δημιουργείται πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία.

 

Άρθρο 2. Λειτουργία του Σχολείου                                                              

I. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος , τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ειδικά για φέτος λόγω της πανδημίας ο αγιασμός έγινε στον προαύλιο χώρο και δόθηκαν οδηγίες για θέματα που αφορούσαν τα μέτρα προστασίας και την ορθή χρήση μάσκας.


Για το σχολικό έτος 2021-2022 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:

 

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

o   Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15πμ - 8:30π,μ.

o   Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00 μμ.

 

Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, για να γίνει η ομαλή προσαρμογή των μαθητών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ. 7, άρθρο 2, Π.Δ. 79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές στη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και η Διευθύντρια Εκπαίδευσης (άρθρο 16, παρ. 10 Π.Δ. 79/2017).

 

II. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

 

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών είναι 08:15πμ έως 08:30πμ. Η ώρα αποχώρησης 13:00μμ. από την πόρτα επί της οδού Πολυρρηνίας. Οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν το πρωί στις 8:30 π.μ. και το μεσημέρι αμέσως μετά την αποχώρηση των νηπίων.

Η έγκαιρη προσέλευση και η ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του νηπιαγωγείου και διασφαλίζει την ασφάλεια των νηπίων αλλά και του προσωπικού του σχολείου.

Ειδικότερα για το σχολικό έτος 2021-2022 έχει ληφθεί μέριμνα για αποφυγή του συγχρωτισμού και περιορισμός των επαφών κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το Νηπιαγωγείο. Οι μαθητές σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο νηπιαγωγείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως την Προϊσταμένη και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο  όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τα νήπια στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης νηπίων δεν παρευρίσκεται κανένας χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου.

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των νηπίων και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης.

 

III.                 Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Συντάσσεται με ευθύνη της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου και εξειδικεύεται από το σύλλογο διδασκόντων. Υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε τρία αντίγραφα . Ένα θεωρημένο αντίγραφο αναρτάται σε εμφανές σημείο και στο ιστολόγιο του νηπιαγωγείου.

Για τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία ισχύουν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.

 

 

Άρθρο 3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή                                                       

Ι. Φοίτηση

Η φοίτηση των νηπίων- προνηπίων είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την Προϊσταμένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των νηπίων. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των νηπίων, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους.

II. Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στη σχολική μας αίθουσα, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται τα νήπια και οι εκπαιδευτικοί . Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του νηπιαγωγείου.

Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος τα νήπια βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των νηπίων.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου τα νήπια αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα στα νήπια του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.

 

III.                 Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, όπως και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση.

Τα παιδιά μαθαίνουν να συν-εργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλοεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

IV.   Συμπεριφορά- Δικαιώματα- Υποχρεώσεις                                  Η Προϊσταμένη

 •          Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ διδασκουσών και

των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή

λειτουργία του σχολείου.

          Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.

          Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

          Είναι /υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

          Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι εκπαιδευτικοί

          Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.

          Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και    κατάλληλες    μεθόδους    διδασκαλίας,    με    βάση    τις    ανάγκες    και    ιδιαιτερότητες    των

μαθητών/μαθητριών.

          Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

          Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.

          Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική .Λαμβάνουν υπόψη παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο τους και

με κατάλληλες ενέργειες αντιμετωπίζουν πιθανά προβλήματα.

          Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος

          Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα

αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

          Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.


          Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

          Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης

εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

 

Τα νήπια

          Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συν διαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία και επιδεικνύουν σεβασμό προς όλους.

          Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου υιοθετώντας αειφόρες συμπεριφορές όπως πχ η ανακύκλωση των υλικών.

          Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). Ζητούν βοήθεια από τους εκπαιδευτικούς για κάθε πρόβλημα που προκύπτει.

          Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και

ακολουθούν τα παραπάνω βήματα:

1.   Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.

2.   Απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

          Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

 

Γονείς και κηδεμόνες

-   Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

-   Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

-    Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο με την Προϊσταμένη και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

-      Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

 

V.   Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/ κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, το Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά των νηπίων δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

VI.       Καινοτόμες πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί στο νηπιαγωγείο

Κατά το τρέχον σχολικό έτος και σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό του νηπιαγωγείου θα υλοποιηθεί φέτος ένα                   προγράμμα σχολικών δραστηριοτήτων                                           σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του 18ου Νηπιαγωγείου Χανίων      συμμετέχουμε στην πανελλήνια δράση των σχολείων κατά της σχολικής βίας που  διοργανώνει η οργάνωση « Το χαμόγελο του παιδιού», στις δράσεις του ΚΕΠ Βάμου και του Δήμου Χανίων 


Άλλα θέματα Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

 

Προετοιμασία γεύματος - Δεκατιανό

Το δεκατιανό των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.

 

Άρθρο 4.  Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/-Σχολείου       

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό .Για αυτό ακριβώς το λόγο πρέπει να υπάρχει μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς των νηπίων

Για οποιοδήποτε αίτημά τους, οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στην εκπαιδευτικό της τάξης.

 

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

o    Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

o    Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.

o    Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Ειδικά για το σχολικό έτος 2021-22, το πρόγραμμα των συναντήσεων με τους γονείς αλλάζει και καθορίζεται σύμφωνα με τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται κατά της διασποράς του COVID- 19.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, και να είναι άμεσα διαθέσιμοι.

 

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δεν έχει συγκροτηθεί . Γνωρίζοντας όμως ότι είναι ένας σημαντικός θεσμός κι αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας η Προϊσταμένη προσπαθεί να ωθήσει τους γονείς για τη δημιουργία του.

 

IV.      Η σημασία της συνέργειας όλων

 

Το 12ο Νηπιαγωγείο Χανίων είναι ένα συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο , ανοιχτό στην κοινωνία και έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας – μαθητών, εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.

 

Άρθρο 5: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους        

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο - σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:

Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:


1.   Προσδιορισμός της κρίσης - γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).

2.   Επίπεδο αντιμετώπισης.

3.   Ειδοποίηση - ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.

4.   Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.

5.   Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.

Στη σχολική μας μονάδα συστάθηκε μια ομάδα διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσης που είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων με επικεφαλής την Προϊσταμένη. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους γνωρίζοντας το χώρο συγκέντρωσης τους στον αύλειο χώρο μας (πίσω από την κίτρινη γραμμή).

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή τους από τη σχολική μονάδα.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, νήπια, γονείς/κηδεμόνες, , οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (νήπια, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη και το Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα εμπλεκόμενα μέλη.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.

 

Χανιά 22 Σεπτεμβρίου 2021

 

Η Προϊσταμένη

α.α

 

Παρασκευάκη Ελευθερία

 

 

 

Εγκρίνεται

 

 

Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου

 

Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης

 

 

………………………………………

………………………………………

…………………                      Ημερομηνία:

…………………                      Ημερομηνία:

………………………………………………

………………………………………………

….

….